4 dagen Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Vera D - WaarBenJij.nu 4 dagen Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Vera D - WaarBenJij.nu

4 dagen Bangkok

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

19 Juli 2016 | Thailand, Bangkok

19-7

Sawa di ka, (hallo voor vrouw, als man zeg je sawa di kap)

Vandaag is Sandra vertrokken. Met haar heb ik de eerste 3 dagen in Bangkok doorgebracht. Toen ik zaterdagmiddag aankwam was zij alleen op een 4 pers. kamer dus ze was heel blij met mijn gezelschap!
We zijn meteen gezellig uit eten geweest (zie foto) en de volgende dag hebben we samen tempels bezocht waar we via veerboten (ingezet als bussen) zijn gekomen. Zondag avond kwam Yasmijn, zij sloot zich gezellig bij ons aan en we zijn met z'n 3en uit eten geweest en in de avond naar de khao san Road. Daar is het echt gekkenhuis..!! (Zie foto )
En dan bedoel ik veel drinkende dronken mensen.. ! Ik heb hier vooral veel leuke kleren gekocht en mijn ogen uit gekeken.

Maandag hebben Sandra en de abc biking Tour gedaan door Bangkok. Dit is zeker een aanrader! Zie abcbiking.com. De eigenaar van het bedrijf is een Nederlander die daar al 30 jaar woont. Ze nemen je mee naar alle kanten van Bangkok; de straat, de jungle, de plekken waar toeristen normaal nooit zouden komen (slums) , markten, China town en de jungle. Wat ik heel leuk vond (dat is misschien wel Hollands ..) was de intro. We gingen eerst gezellig koffie drinken en wat kletsen waar veel Nederlandse sarcastische humor aan te pas kwam, zodat wij na de koffie als een echte groep vertrokken op onze city trip. Zie foto's.
Onderweg vertelde de gids veel leuke weetjes over Thailand, mede door al mijn vragen... Zoals; In Bangkok wonen legaal 8,3 miljoen mensen. Tel illegaal daar bij op en je komt op 16 miljoen mensen!! In Thailand eten de mensen elke dag op straat. Een groot deel van de mensen hebben zelfs geen keuken! Dit komt omdat op straat eten veel goedkoper is dan zelf te koken en bovendien gezelliger. Daarom is hier overal street food, 24/7 altijd, overal ! Bangkok kookt dus eigenlijk elke dag voor wel 16 miljoen mensen!!
Daarnaast bestaat er eigenlijk geen ontbijt, je start gewoon weer waarmee je gister avond bent geëindigd.
Ongeschreven regels; raak nooit het hoofd aan van een thai (onbeleefd). Voeten zijn onrein en daarom mogen deze nooit omhoog gelegd worden (op een tafel ect,) daarom bidden mensen ook op hun knieën met de voeten van het beeld af. Schoen uit inde tempel! Altijd je eten opeten ! Afdingen hoort erbij, altijd.
De belangrijkste waarden en normen van Nederland zijn vertrouwen en eerlijkheid. In Bangkok is beschaving, waardigheid en gezichtsverlies heel belangrijk. Dit betekent dat je niet snel een Thai zou zien die niet goed gekleed is. Over het algemeen kan de Thai voldoende rondkomen op een dag. Een bouwvakker verdiend bv 200 bath per dag. Dat is €5,18 (5 bath is 0,13€) Hij kan hiermee voldoende eten en drinken (voor 30-50 bath zelf uitgebreid) en nette kleren kopen. Het kan wel zo zijn dat hij dan wel in een krot woont met 2 tweedehands auto's en een tv..
Gezichtsverlies betekend nee zeggen. Dit zou een Thai niet zo snel doen. Ze wijzen je gewoon de verkeerde kant op om te voorkomen dat ze nee moeten zeggen. Vraag dus niet zomaar een Thai de weg (spreken meestal slecht Engels en zijn heel schuchter). De kans is groot dat hij maar wat zegt.. Als iemand zegt 'maybe' of 'I'm not sure' dan weet je al voldoende... (Ik was 3 taxi's verder voor ik eindelijk bij mijn hostel was door dit punt..)
Export producten van Thailand; verschillende soorten fruit, kokosnoot en natuurlijk reist. (Waarvan ook 1000 verschillende soorten zijn net als bij ons met brood.. )
Het verhaal van de wai (Thaise begroeting) bewaar ik voor mijn volgende blog...

Verder ben ik vandaag met Yasmijn naar het grote shopping center van Bangkok geweest (veeeeel kleren gekocht). Het heeft 6 verdiepingen en heel Europa kan hier een puntje aan zuigen. Vanmorgen Thai chi gedaan met de lokale mensen in het lumpini park. Zij oefenen hier elke ochtend van 6.30 tot 10.00 uur. We hebben een hindoe tempel bezocht en een vervelend ritje in een tuuk tuuk gehad. Ga niet in een tuuk tuuk als je in Bangkok bent raad iedereen elkaar aan. De Thai is een slechte chauffeur vanwege zijn boeddhisme (gelooft in reïncarnatie ) Jeut !! (Stop) roepen en uitstappen. Via de Sky train zijn wij op deze verschillende locaties gekomen.
De dag sloten wij af door in China town te eten, wat echt gekkenhuis is. En daarna zijn we naar de Sky tower geweest. Dit was een geweldige afsluiter voor 4 dagen Bangkok. Morgen vlieg ik naar chiang mai om 4 dagen yoga te doen..

Ka phoeng ka voor het lezen en veel liefs uit Thailand!








  • 19 Juli 2016 - 22:32

    Otto En Marjan:

    Hallo Vera

    Leuk verslag en je hebt al veel beleefd! Hier is het 34 gr en bij jou? Grappig dat je Nederlandse meiden ontmoet dan heb je daar weer gezelligheid aan en kan je kosten delen. Lekker Nederlands .
    Veel plezier nog en geniet van je reis. Krijg maar geen kramp van de yoga

  • 20 Juli 2016 - 15:13

    Betty:

    Het leest als "Tanzania"; je doet ook hier veel indrukken op; leert de cultuur kennen. En daar ga je voor!
    Veel plezier en geniet met volle terugen (hoef ik niet te schrjven want dat doe je al)
    x
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2016

2de week ; chaing mai/ koh samet

19 Juli 2016

4 dagen Bangkok

18 Juli 2016

eertse 3 dagen
Vera

Voor 2 weken in Thailand

Actief sinds 18 Juli 2016
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 1567

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: