2de week ; chaing mai/ koh samet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Vera D - WaarBenJij.nu 2de week ; chaing mai/ koh samet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Vera D - WaarBenJij.nu

2de week ; chaing mai/ koh samet

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

27 Juli 2016 | Thailand, Bangkok

27-7

( ik weet niet waarom het niet lukt maar mijn foto's worden automatisch toegevoegd in mijn vorige verslag.. Dus daar kunnen jullie de foto's van chaing mai en koh samet vinden!)

Sawa di ka,

Ondertussen ben ik alweer 2 dagen op koh samet maar ik ga even aan jullie beschrijven wat ik in chiang mai heb gedaan:)

Ik had een onwijs mooi hostel daar, bijna een hotel eigenlijk.. Met zwembad en mijn eigen kamer met klamboe! Dat was erg luxe. Er waren leuke mensen waarmee ik af en toe optrok en dan gingen we soms samen eten of de stad in. Ik had een fiets waarmee ik naar de stad kon fietsen, dit duurde ongeveer 5 minuten. In de stad ontmoette ik donderdag (woensdag kwam ik aan) 2 Nederlandse meiden waarmee ik zaterdag een trekking heb gedaan in de jungle (met gids natuurlijk) en we zijn op de hoogste berg van Thailand geweest waar veel tempels staan (waar niet...) dat was mooi om te zien er waren alleen veel wolken dus we konden niet echt het hele uitzicht zien.
Zondag ben ik met een georganiseerde dag mee geweest naar een olifanten park. De groep was die dag heel gezellig. Veel Nederlanders en er was een goede sfeer.
Op weg naar het park reden we langs wegen waar bijna bij iedere oprit een bord stond met een olifant erop. Of zelf met een persoon op die olifant; kom naar ons olifanten park! Het leek de normaalste zaak van de wereld om gewoon een paar olifanten in je achtertuin te hebben waar je dan geld aan verdient door er mensen op te laten rijden. Een beetje zoals een manege maar dan heeft iedere buurman ook een manege...
Gelukkig gingen wij naar een 'verantwoord ' park waar de olifanten vrij rondliepen en waar niet op de olifanten gereden werd. Het viel mij best mee. De dieren hadden veel hectares beweegruimte en konden trekken van plek naar plek. Er waren ook 2 kleine olifantjes. Daar moest je voor uitkijken want als ze wilde spelen kwamen ze gewoon recht op je af! Nadat we eerst kennis hadden gemaakt met de olifanten gingen we met ze in een modderpoel om ze te laten afkoelen en een laag je modder op hun huid te brengen tegen de muskieten. Je mocht als je wilde in de pool en modder op de olifant gooien. Ik heb dat gedaan. Achteraf niet zo slim want ik moest mijn sandalen uitdoen omdat je echt tot in je knieën in een soort blubber drijfzand stond en dan kon je met schoenen niet goed bewegen. Maar ik ben meerdere keren gewaarschuwd voor het lopen op blote voeten in water waar ook honden zijn .. Je kan er wormpjes van krijgen die via je voeten je lichaam in gaan.. Maar ik voel mij nog prima dus het is vast goed gegaan. Verder heb ik de hele tijd mijn sandalen aangelaten maar iedereen om mij heen liep met blote voeten ook toen we later in een groot meer met de olifanten gingen zwemmen. Dus ik hoop maar dat zij net zoveel geluk hebben als ik :)
Het was een geweldige dag met de olifanten. Ik had ze alleen nog maar in Afrika in het wild gezien dus ik moest er erg aan wennen dat deze olifanten niet 'gevaarlijk' waren en dat ik er gewoon langs kon lopen en ze zelfs kon aanraken.. Een hele aparte ervaring ! Dat heb ik trouwens wel met meer dingen hier. In Tanzania moest je veel meer opletten en was het zo anders dan hier, het is hier best veilig en goed te doen om te reizen. Je kan het je een beetje voorstellen als Amsterdam.
Er zitten natuurlijk altijd 2 zijdes aan een blad.. Wat ik zo leuk vind aan Afrika is dat je snel met lokale mensen in contact komt. Vooral de drivers waar je naast zit tijdens meestal een lange autorit. Ze waren bijna altijd vrolijk en je had de hele rit een gesprek over van alles en nog wat. Ze maken veel grapjes en zijn heel vrolijk. Ook is er in Afrika altijd en overal bongo flava wat een goede sfeer geeft. Hier zijn de mensen heel schuw en zegt de chauffeur je amper gedag. Er is ook geen muziek in de auto. Maar het boeddhisme bevalt mij wel! De mensen zijn vaak betrouwbaar en eerlijk. Ze geven je zelfs geld terug als je per ongeluk te veel hebt betaald. Ze willen een goed leven leiden en goed doen voor anderen zodat ze een goede reïncarnatie begaan. Dit is bevordelijk voor de omgang met elkaar. Heel prettig.

Verder heb ik elke dag minstens 1,5 uur yoga gedaan soms zelfs 3 uur. De instructeur had veel kennis en ik vond het heerlijk om yoga te doen. Ik heb veel dingen geleerd die ik straks thuis weer kan toepassen wanneer ik weer yoga ga doen.

Tijdens mijn reis naar koh samet heb ik een medereizigster ontmoet. Een Nederlandse meid, we zaten naast elkaar in het vliegtuig en kwamen zo met elkaar in contact. Uiteindelijk zijn we samen naar koh samet gegaan. Het klikte beste goed en pas na 2 uur zei ik, wat is jou naam ? Had ik die al gevraagd? Nog niet dus haha...
Maandag zijn we aangekomen op koh samet. We verblijven in Olly's. Een super leuk hostel! Het heeft 1 grote kamer waardoor je snel met mensen in contact komt. Ik trek op met ongeveer 5 backpackers die ook alleen reizen. We eten samen en gaan naar het strand en doen in de avond een biertje bij het strand. Het is heel gezellig. Ik blijf hier tot zaterdag en dan ga ik terug naar Bangkok om terug te vliegen naar Nederland.

Ka phoeng ka voor het lezen en veel liefs uit Thailand!

• 27 Juli 2016 - 22:41

Betty Prins:

Die olifanten vergeet jij van je leven niet meer.... Leuk dat het klikt met een medereiziger. Spreek je Engels met haar? Het is nu woensdag dus je hebt nog een paar mooie vakantiedagen te gaan. Veel plezier, meid!